Безбар’єрність

Безбар’єрність — це концепція, що передбачає створення умов, у яких всі люди, незалежно від їхніх фізичних, сенсорних, інтелектуальних чи інших особливостей, мають рівний доступ до різних аспектів суспільного життя. Це шлях до створення комфортного середовища, де немає обмежень і кожна людина має можливість реалізувати свій потенціал.

Які є види безбар’єрності?

  1. Фізична — доступність будівель, транспорту, громадського простору та інших об’єктів для всіх соціальних груп.
  2. Інформаційна — доступність інформації в різних форматах та з використанням технологій, що враховують потреби людей з порушеннями зору, слуху тощо.
  3. Цифрова — доступність швидкісного Інтернету, можливість отримувати онлайн-послуги, навчання цифрових навичок.
  4. Суспільна та громадянська — рівні можливості участі всіх людей, їхніх об’єднань та окремих суспільних груп у житті громад і держави.
  5. Освітня — рівні можливості та вільний доступ до освіти, зокрема освіти протягом життя, створення інклюзивного освітнього середовища.
  6. Економічна — умови та можливості для працевлаштування, заняття підприємництвом чи самозайнятістю для всіх груп населення.

Як впроваджувати безбар’єрність?

Кожен із нас може зробити свій внесок у створення безбар’єрного середовища:

  • використовувати безбар’єрну мову, уникаючи слів та фраз, що демонструють упереджене, стереотипне або дискримінаційне ставлення;
  • звертатися до місцевих органів влади з пропозиціями щодо покращення доступності інфраструктури та послуг для маломобільних груп населення;
  • допомагати іншим освоювати цифрові технології, що можуть покращити їхній доступ до інформації та послуг;
  • ініціювати створення інклюзивного середовища на робочому місці, забезпечуючи доступність приміщень та адаптуючи робочі місця;
  • бути уважним до інших та допомагати тим, хто цього потребує.

Можливих кроків у напрямку створення безбар’єрності дуже багато, і кожен із них робить наше суспільство справедливішим і комфортнішим для всіх.

www.youtube.com/watch

Також у нашому закладі освіти є ресурсна кімната.

РЕСУРСНА КІМНАТА – це спеціально облаштована кімната (частина кімнати), що має відповідний розподіл функціональних зон, призначених для всебічного розвитку учнів, гармонізації їхнього психоемоційного стану та психологічного розвантаження, надання (проведення) індивідуальних та/або групових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (занять).

📌Ресурсна кімната може використовуватися всіма учнями закладу освіти, а не лише учнями з особливими освітніми потребами (зокрема, учнями, які потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення).

❗Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті винятково у супроводі педагогічних працівників, асистента педагога/асистента дитини або залученого фахівця, що проводить (надає) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги).

🔵Організація простору в ресурсній кімнаті відбувається завдяки розділенню його на зони: навчально-пізнавальну та побутово-практичну.

🔹До НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ЗОНИ відноситься:

✅ робоче місце вчителя,

✅ індивідуальні місця для навчання (парти),

✅ місце для групових та індивідуальних занять,

✅ сенсорний куток,

✅ ігрова зона.

 

🔹 Простір ПОБУТОВО-ПРАКТИЧНОЇ ЗОНИ обладнується кухнею та їдальнею. У цій зоні діти здобувають і засвоюють навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.

ОБЛАШТУВАННЯ ЗОН РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ

📍Простір в ресурсній кімнаті умовно розділений на дві зони: навчально-пізнавальну та побутово-практичну.

НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ЗОНА

✅РОБОЧЕ МІСЦЕ ВЧИТЕЛЯ обладнується комп’ютерним, мультимедійним і демонстраційним оснащенням, меблями, допоміжними засобами та матеріалами.

✅ ІНДИВІДУАЛЬНІ МІСЦЯ УЧНІВ – навчальні парти, стільці повинні регулюватись за висотою (індивідуально для кожного учня, щоб запобігти негативному впливу на опорно-руховий апарат дитини). Для дітей з порушеннями в роботі опорно-рухового апарату застосовується вертикалізатор, що дає можливість учню приймати участь в усіх навчально-виховних процесах класу.

✅МІСЦЕ ДЛЯ ГРУПОВИХ ТА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ обладнується меблями спеціального призначення, корекційними засобами навчання і спеціальними тренажерами, а також столом і стільцями для групової роботи.

✅ СЕНСОРНИЙ КУТОК в ресурсній кімнаті створюється з метою релаксації і для проведення корекційної роботи психолога, передбачає наявність обладнання для сенсорної стимуляції, що дозволяє зняти психоемоційне напруження учня, розвивати та вдосконалювати сенсорні, вестибулярні і рухові можливості дітей.