Безбар’єрність
Безбар’єрність — це концепція, що передбачає створення умов, у яких всі люди, незалежно від їхніх фізичних, сенсорних, інтелектуальних чи інших особливостей, мають рівний доступ до різних аспектів суспільного життя. Це шлях до створення комфортного середовища, де немає обмежень і кожна людина має можливість реалізувати свій потенціал.
Які є види безбар’єрності?
- Фізична — доступність будівель, транспорту, громадського простору та інших об’єктів для всіх соціальних груп.
- Інформаційна — доступність інформації в різних форматах та з використанням технологій, що враховують потреби людей з порушеннями зору, слуху тощо.
- Цифрова — доступність швидкісного Інтернету, можливість отримувати онлайн-послуги, навчання цифрових навичок.
- Суспільна та громадянська — рівні можливості участі всіх людей, їхніх об’єднань та окремих суспільних груп у житті громад і держави.
- Освітня — рівні можливості та вільний доступ до освіти, зокрема освіти протягом життя, створення інклюзивного освітнього середовища.
- Економічна — умови та можливості для працевлаштування, заняття підприємництвом чи самозайнятістю для всіх груп населення.
Як впроваджувати безбар’єрність?
Кожен із нас може зробити свій внесок у створення безбар’єрного середовища:
- використовувати безбар’єрну мову, уникаючи слів та фраз, що демонструють упереджене, стереотипне або дискримінаційне ставлення;
- звертатися до місцевих органів влади з пропозиціями щодо покращення доступності інфраструктури та послуг для маломобільних груп населення;
- допомагати іншим освоювати цифрові технології, що можуть покращити їхній доступ до інформації та послуг;
- ініціювати створення інклюзивного середовища на робочому місці, забезпечуючи доступність приміщень та адаптуючи робочі місця;
- бути уважним до інших та допомагати тим, хто цього потребує.
Можливих кроків у напрямку створення безбар’єрності дуже багато, і кожен із них робить наше суспільство справедливішим і комфортнішим для всіх.
Також у нашому закладі освіти є ресурсна кімната.
РЕСУРСНА КІМНАТА – це спеціально облаштована кімната (частина кімнати), що має відповідний розподіл функціональних зон, призначених для всебічного розвитку учнів, гармонізації їхнього психоемоційного стану та психологічного розвантаження, надання (проведення) індивідуальних та/або групових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (занять).
📌Ресурсна кімната може використовуватися всіма учнями закладу освіти, а не лише учнями з особливими освітніми потребами (зокрема, учнями, які потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення).
❗Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті винятково у супроводі педагогічних працівників, асистента педагога/асистента дитини або залученого фахівця, що проводить (надає) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги).
🔵Організація простору в ресурсній кімнаті відбувається завдяки розділенню його на зони: навчально-пізнавальну та побутово-практичну.
🔹До НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ЗОНИ відноситься:
✅ робоче місце вчителя,
✅ індивідуальні місця для навчання (парти),
✅ місце для групових та індивідуальних занять,
✅ сенсорний куток,
✅ ігрова зона.
🔹 Простір ПОБУТОВО-ПРАКТИЧНОЇ ЗОНИ обладнується кухнею та їдальнею. У цій зоні діти здобувають і засвоюють навички самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватися та інтегруватися у суспільство.
ОБЛАШТУВАННЯ ЗОН РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ
📍Простір в ресурсній кімнаті умовно розділений на дві зони: навчально-пізнавальну та побутово-практичну.
НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ЗОНА
✅РОБОЧЕ МІСЦЕ ВЧИТЕЛЯ обладнується комп’ютерним, мультимедійним і демонстраційним оснащенням, меблями, допоміжними засобами та матеріалами.
✅ ІНДИВІДУАЛЬНІ МІСЦЯ УЧНІВ – навчальні парти, стільці повинні регулюватись за висотою (індивідуально для кожного учня, щоб запобігти негативному впливу на опорно-руховий апарат дитини). Для дітей з порушеннями в роботі опорно-рухового апарату застосовується вертикалізатор, що дає можливість учню приймати участь в усіх навчально-виховних процесах класу.
✅МІСЦЕ ДЛЯ ГРУПОВИХ ТА ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ обладнується меблями спеціального призначення, корекційними засобами навчання і спеціальними тренажерами, а також столом і стільцями для групової роботи.
✅ СЕНСОРНИЙ КУТОК в ресурсній кімнаті створюється з метою релаксації і для проведення корекційної роботи психолога, передбачає наявність обладнання для сенсорної стимуляції, що дозволяє зняти психоемоційне напруження учня, розвивати та вдосконалювати сенсорні, вестибулярні і рухові можливості дітей.

.jpg)


Навігація
- Головна
- Новини
- Інформація для батьків
- Про школу
- Педагогічний колектив
- Виховна робота
- Контакти
- Пошта
- Учнівське самоврядування
- Режим роботи
- Прозорість та інформаційна відкритість закладу
- Майбутнім першокласникам
- ПРОТИДІЯ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ
- Недискримінаційне середовище
- ДПА
- Цивільний захист
- Дистанційне навчання
- 9 клас
- 8 клас
- 7 клас
- 6 клас
- 5 клас
- 3 клас
- 2 клас
- 1 клас
- Всеукраїнська дитячо - юнацька військово - патріотична гра "Сокіл"("Джура")
- СПОРТ
- Наші досягнення
- Безбар’єрність
Новини
Контакти
Адреса: с.Черемошне
вул.Шкільна,16
Вінницький район
Вінницької області
Email: cheremoshnee@ukr.net
